MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Przejście dla pieszych przez Wisłostradę. Powstanie na wysokości ulicy Karowej. Jest umowa na wykonanie prac

Redakcja Warszawa
Redakcja Warszawa
Zarząd Dróg Miejskich poinformował o podpisaniu umowy na wytyczenie przejścia dla pieszych przez Wisłostradę na wysokości ulicy Karowej.
Zarząd Dróg Miejskich poinformował o podpisaniu umowy na wytyczenie przejścia dla pieszych przez Wisłostradę na wysokości ulicy Karowej. ZDM
Zarząd Dróg Miejskich poinformował o podpisaniu umowy na wytyczenie przejścia dla pieszych przez Wisłostradę na wysokości ulicy Karowej. Prace drogowe obejmą przebudowę sygnalizacji świetlnej. Znamy szczegóły planowanej inwestycji.

Na skrzyżowaniu z ulicą Karową powstanie naziemne przejście dla pieszych. Pasy mają ułatwić poruszanie się w stronę Starego Miasta z Bulwarów Wiślanych lub praskiego brzegu Wisły. Jak zapewnia ZDM, inwestycja powstanie „w cieniu” świateł regulujących ruch na Wisłostradzie dla pasażerów komunikacji miejskiej i kierowców, nie powodując większych utrudnień. Zmiany mają być odczuwalne także dla kierowców z Powiśla, którzy będą mogli skręcać z Karowej już nie tylko w kierunku Mokotowa, ale też Żoliborza. Przejście będzie na południe od samego mostu, a organizacja ruchu będzie wyglądać jak na poniższej grafice.

ZDM

ZDM: „Podpisaliśmy umowę na niecałe 5 mln zł”

„Do wybudowania nowej zebry wybraliśmy Wod-Kan Bruk, której oferta opiewa na niecałe 5 mln zł. Umowę podpisaliśmy na początku maja – od tego momentu wykonawca ma 100 dni na przeprowadzenie wszystkich prac” – podaje Zarząd Dróg Miejskich. W przetargu zgłosiły się cztery firmy. Planowo nowa zebra ma zostać oddana do użytku jeszcze w wakacje. Oferty w przetargu można było składać do 25 marca.

Wykonawca będzie zobowiązany do wyznaczenia przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego po południowej stronie skrzyżowania ulic Wybrzeże Kościuszkowskie i Karowa, wytyczeniu lewoskrętu z ulicy Karowej w Wybrzeże Kościuszkowskie, wymianie oświetlenia polegającej na ustawieniu 12 nowych latarni razem z oprawami SAVA, wytyczeniu dodatkowego przejazdu rowerowego przez wlot ul. Karowej i połączenie z istniejącą infrastrukturą rowerową, remoncie chodników a także niezbędnej przebudowie sieci podziemnych i pracach ziemnych związanych z wyrównaniem teren – wyjaśniają stołeczni drogowcy.

Przejście jest elementem połączenia dwóch brzegów Wisły. W tym momencie trwa także projektowanie zmian po drugiej stronie rzeki, związane z transformacją ulicy Okrzei. Zmiany docelowo ma też przejść ulica Karowa, o czym pisaliśmy w tekście poniżej. Jednak w tym przypadku rozpisany został dopiero konkurs architektoniczny.

Nowe przejścia naziemne w stolicy

Skrzyżowanie z ulicą Karową to nie jedyne tego typu miejsce na mapie Warszawy. W stolicy od 2014 r. postało 89 nowych przejść dla pieszych. 15 kolejnych powstaje w ramach realizowanych właśnie projektów. Blisko czterdzieści z nich to lokalizacje, gdzie wcześniej był tunel lub kładka. Przykładem może być inwestycja na na placu Na Rozdrożu, gdzie przejścia podziemne są zamykane.

„Wzdłuż Sobieskiego przy okazji budowy Tramwaju na Wilanów przejścia dla pieszych powstają w miejscu kładek. Niedawno nowe zebry wyznaczono wokół ronda Dmowskiego, wcześniej na rondzie Czterdziestolatka, na Emilii Plater, na Jagiellońskiej, na Targowej przy Ząbkowskiej, na Czerniakowskiej przy Chełmskiej, jeszcze wcześniej na wysokości przejścia podziemnego pod ulicą Waryńskiego” – wyliczają drogowcy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Zalane Gniezno 2 - 20.05.2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto